ВСТУП
Досить грати словами.
Життя нам хоче нагадати:
Талантам потрібно допомагати.
Бездарні скрізь проб'ються самі.
Л. Озеров
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді .
Здібності та задатки розвиваються та реалізуються при умові сприятливого
зовнішнього середовища і сукупності внутрішніх потенцій. Я визначаю обдаровану дитину як таку дитину, що відрізняється від однолітків яркими видатними здібностями, або вона має внутрішні передумови для високих досягнень, в тому або іншому виді діяльності. А під здібностями я розумію індивідуальні особливості, які дозволяють при сприятливих умовах успішно оволодівати діяльністю.
Обдарованість — це не лише своєрідне поєднання здібностей людини, а й
своєрідний сплав її особистісних якостей. Розвиток і виховання обдарованих дітей вирішує проблему формування творчого потенціалу суспільства.
Обдарована дитина - це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями або має внутрішні передумови для таких досягнень у тому чи іншому виді діяльності.
Обдарованість — індивідуальна потенціальна своєрідність задатків людини, завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.[1]
Складові обдарованості дитини
Швидке набуття знань, навичок
Створення особистих стратегій і тактик
Інтуїція
Креативність
Наполегливість, цілеспрямованість, рішучість
Емоційна забарвленість
Прояв загального інтелекту
Схильність до постійних порівнянь, зіставлень
Швидкість у засвоєнні нової інформації
Допитливість, прагнення створити нове
Інтереси
Задатки, схильності, що проявляються у динаміці психічних процесів.
Творчий підхід у роботі з обдарованими дітьми і правильно дібрані форми проведення занять з ними сприяють подальшому особистісному розвитку таких дітей, формуванню у них пізнавального інтересу та прагнення досягти значних успіхів у навчанні .
...