І.Мета і пріоритетні завдання науково-методичної роботи
Передача інтересу, зацікавленості
до певної педагогічної проблеми
навчально-виховної роботи і є,
за моїм твердим переконанням,
найголовніше в керівництві школою.
В.О.Сухомлинський
Сучасна освіта перебуває в стані постійного розвитку й оновлення. Модернізація системи освіти супроводжується істотними змінами підходів як до здійснення навчального процесу, так і до науково-методичного супроводу освітньої діяльності. Це вимагає від педагогічного колективу будь-якого навчального закладу якісно нової організації роботи, створення умов для розвитку творчої активності вчителів, постійного пошуку нових форм і методів роботи. Наш заклад, Боремельський НВК, у цьому плані теж не виключення.
Створюючи умови для формування і розвитку конкурентоспроможного вчителя та учня, ми усвідомили, перш за все те, що кожна дитина в селі – повноправний маленький громадянин незалежної України, який повинен мати реальну можливість здобути повноцінну освіту. Тому у нашому навчальному закладі намагались створити таке середовище, в якому зросла б творча особистість завдяки праці творчого вчителя, самої дитини, батьків, сільської громади в цілому. Пріоритетним став перехід від школи, що навчає, до школи, яка керує знаннями і вчить кожного стати менеджером свого майбутнього. І цьому сприяла і сприяє створена на базі школи система науково-методичної роботи - результат творчої співпраці працівників районного методичного кабінету, адміністрації закладу, педагогів школи, система, яка забезпечує сприятливі передумови для розвитку творчих пошуків учителів, піднесення рівня їхньої професійної та педагогічної культури, вчителів, які формують майбутню особистість.
За глибоким переконанням А.Макаренка оволодіти педагогічною майстерністю може кожен педагог за умови цілеспрямованої роботи над собою.
Вона формується на основі практичного досвіду. Проте не кожний досвід стає джерелом професійної майстерності. Таким джерелом є лише педагогічна діяльність, осмислена з точки зору й суті, і мети, і технологій; сплав особистісно-ділових якостей і професійної компетентності педагога.
А виявляти, розвивати та зрощувати творчі паростки в особистості вчителя – основне завдання науково - методичної роботи нашого закладу.
Сьогодні методична робота стала життєвою потребою кожного окремого педагога й водночас обов’язковою вимогою суспільства, найважливішою умовою забезпечення ефективного функціонування школи.
Зрозуміли також, що методична робота, яка організована на наукових засадах, може забезпечити підтримання належної професійної форми як у кожного з її учасників, так і педагогічного колективу загалом, забезпечити адекватну реакцію на всі інноваційні процеси, що відбуваються в освіті і в суспільстві. Практика підтверджує, що позитивне педагогічне середовище складається тоді, коли педагогічні працівники зацікавлені в колективному пошуку розв’язання проблеми.
Саме таким результатом колективної роботи став етап розвитку теорії і практики методичної роботи і переростання її в статус науково-методичної. У значній мірі це було обумовлено реорганізацією школи в заклад нового типу – НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів-колегіум».
Цей період характеризується масовим упровадженням нововведень у навчальний процес, відповідним ростом різноманіття педагогічної діяльності, що вимагала адекватного оновлення науково-методичного забезпечення впровадження нововведень, адаптації до безперервних змін. Стало очевидним, що інноваційні зміни вимагають і нових форм роботи з педагогами школи.
Пріоритетні завдання науково-методичної роботи:
· аналіз мотивації педагогів щодо продовження роботи над науково-методичною проблемною темою «Виявлення та розвиток здібностей учня, формування соціально зрілої, творчо розвиненої особистості в системі компетентнісно орієнтованого навчання і виховання»;
· упорядкування й узагальнення отриманого в ході роботи над проблемою досвіду,його обґрунтування, корекція та створення на цій основі методичних матеріалів і посібників;
· удосконалення форм проведення методичної роботи, спрямованих на створення ефективної системи обміну досвідом педагогів з питань практичного використання педагогічних технологій для реалізації компетентнісного підходу та виконання вимог Державного стандарту освіти;
· стимулювання і методичний супровід узагальнення та пропаганди ефективного педагогічного досвіду на основі використання практичних форм методичної роботи, професійних і фахових конкурсів, педагогічної преси та виставок;
· створення технологічного фонду використання педагогічних технологій і запровадження компетентнісного підходу;
· поширення використання педагогами електронних засобів у навчально-виховному процесі, у ході професійних і фахових конкурсів, під час атестації та методичній роботі;
· проведення підсумкового моніторингу успішності учнівських та учительських досягнень;
· продовження роботи з узагальнення та поширення ідей кращого досвіду педагогів школи через активні форми методичної роботи публікації в фахових журналах.
...